пʼятниця, 6 лютого 2015 р.

ВУ "В маленької киці м'які топтаниці"

Розробка інтегрованого уроку з ОТМ та інформатики

Тема: "В маленької киці м'які топтаниці"
Мета: розвивати образне мислення, творчу уяву, фантазію, зорову пам'ять; формувати навички роботи з комп’ютером, вміння і навички працювати в графічному редакторі Paint;  закріпити знання про особливості будови тварин; передавати різними засобами особливості пластики. Найхарактерніші пози тварин у русі, характер і стан образів; виховувати спостережливість, любов до тварин.


Тип уроку: між предметний інтегрований урок.

Обладнання: музичне оформлення (В. Сюткин «Чорный кот», «Зверобика», А-студио «Кот на крыше»),комп’ютер, програмне забезпечення ОС, Windows XP, комплекс навчально-розвивальних  ігор «Сходинки до інформатики», графічний редактор Paint, фото презентація в Power Point, проектор, екран, допоміжний роздатковий матеріал (розмальовка «Котяча подорож», пазли), випереджуюче завдання «Домашній улюбленець» (виконане в різноманітних техніках).




Хід уроку

I.                  Організація початку уроку.

Вже дзвінок сигнал нам дав –
Працювати клас почав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай.


II.               Актуалізація опорних знань.

/Із-за дверей доноситься шум, чути нявкання, лунає гуркіт./
Вчитель.  Ой, лишенько? Що це за гуркіт? Неможливо проводити урок. Потрібно вийти подивитися!
 / Лунає музика В. Сюткин «Чорный кот», до класу заходять діти у костюмах котів. Виконують танок. По закінченню виступу діти-коти загадують загадки класу./

В кого лапки з подушечками?
Як ступа, ніхто не чує.
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від …(кішки).

Має вуха, пишний хвіст
І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть,
Потім – вмиє личко. (Кіт)

В нього ніс в сметані й ротик.
Відгадайте хто це? (Котик)

III.           Робота над темою уроку.

3.1. Повідомлення теми уроку.
Вчитель. Я сподіваюсь що ви вже зрозуміли кого вам прийдеться малювати? Кого? Дійсно це так. Тема нашого уроку: «В маленької киці м’які топтаниці»

3.2. Вступна бесіда.
Вчитель.
-         До якої групи живих істот можна віднести кота? (Тварини)
-        
До якого жанру образотворчого мистецтва належать картини, об’єктом зображення яких є тварини? (До анімалістичного  жанру)
-         Як називають художників, які малюють тварин? (Анімалістами)
-         Сьогодні ви станете маленькими художниками анімалістами. І як справжні художники в першу чергу будете спостережливими. А допоможуть вам у цьому наші  експерти. Бойко Владислав, Никитюк Аліса.

3.3. Перегляд демонстраційного матеріалу (Слайдів) із словесним супроводом учнів-експертів.
Експерт1.Домашні коти – нащадки дикого кота, що колись жив у Північній Африці. Його приручили єгиптяни ще п’ять тисяч років тому. Кіт у них вважався  священною твариною. Хто вбив його, того страчували.
Експерт2. Господарі померлого ходили в жалобі. На честь котів будували храми. До їхніх зображень приносили пожертви.
Експерт1.А в Європі про «маленького тигра» не знали довго. Там мишей ловили вужі і лисиці. Лише згодом у найбагатших городян з’явилися єгипетські тварини.
Експерт2.До речі. Характер пухнастого дива певною мірою залежить від кольору хутра. Чорні кицьки – нервові, чутливі, цікаві, дуже люблять ласку.
Експерт1.Чорні з білим – легко звикають до господаря, особливо до дітей. Смугасті – замкнуті, понад усе цінують волю і незалежність.
Експерт2. Руді та руді з білим – люблять спокій і домашній затишок.
Експерт1.Білі – вередливі, нервові, вразливі, дивакуваті.
Експерт2.Очі у кота бачать у темряві у шість разів краще за людські, а вуха  вловлюють навіть такі звуки, які людям видаються тишею.

3.4. Аналіз будови тварини.
Робота з розвивальною грою «Сходинки до інформатики».
Діти по черзі називають основні частини тіла кота. І збирають їх до утворення цілісної фігури / зображення виводиться на екран /

3.5. Фіз.. хвилинка. / діти виконують під музику з рухами/

«Зверобика»
Уселась кошка на окошко
И стала лапкой ушки мыть.
Понаблюдав за ней немножко,
Ее движенья можно повторить.
Припев
Раз, два, три,
Ну-ка, повтори.
Раз, два, три,

Ну-ка, повтори.
Три, четыре, пять –
Повтори опять.
Три, четыре, пять –
Повтори опять.

3.6. Інструктаж щодо виконання роботи.
Вчитель. Ви будете створювати зображення киці. Для цього будемо задіювати графічний редактор Paint. Тихенько встаємо із-за парт і сідаємо за комп’ютери (найслабкіші учні сідають разом із найсильнішими. Пари визначаються заздалегідь). Дотримуючись правил ТБ створіть зображення киці. Малюнок обов’язково підписуємо і зберігаємо в каталозі свого класу.

IV.           Практична діяльність учнів.
Під час виконання роботи учнями вчитель проводить індивідуальні консультації, використовуючи метод співбесіди, враховуючи творчу особистість кожного. Діти переживають хвилини творчості та натхнення.
Діти, які впоралися швидко із завданням отримують додаткове./На вибір: зібрати пазли, або розфарбувати розмальовку./













V.               Підсумок уроку.

5.1.         Перегляд  та оцінювання робіт учнів.
Презентація учнівських робіт. Підсумки урок роблять самі учні, визначаючи найбільш оригінальні роботи.


5.2.         Демонстрація творчих випереджувальних робіт дітей. /обговорення/

Немає коментарів:

Дописати коментар